2013. július 26., péntek

Budapesti házak felett a Nap



Észlelő neve: Földvári István Zoltán
Lakhely: Budapest
Észlelés helye: Budapest
Észlelés időpontja: 2013-03-06 00:00:00
Észlelés vége: 2013-04-02
Objektum neve: Szolárgráf felvétel
Műszer típusa: Lyukkamera
Leírás: Dr. Hannák Judit lelkesítő hangvételű blogjának hatására úgy döntöttem, én is belevágok a szolárgráf felvételek készítésbe. A nyersanyaghoz, néhány éve, egészen véletlen jutottam hozzá, ami egy teljes doboz bontatlan, 9x14-es 100db-os Bromofort ISO 200-as BN 0 papír. 2013 március 5-én este felszereltem a legfelső gang korlátjára egy spéci bilincs segítségével a lyukkamerát. Ahogy lenni szokott, másnap felhős ég fogadta az első élesben bevetett szolárgráfomat, de aztán 2 nap derült után, olyan havazás zúdult a városra, az országra hogy komolyan temetni kezdtem az '1-eskét', "itt már sose lesz derült idő alapon"... 2013 április 2-án, óvattal leszereltem a kis fényivó alkalmatosságot, majd sötétben nagy megkönnyebbüléssel vettem tudomásul; sikerült a projektem első ilyen jellegű felvétele! (elvégre ez tesztüzemnek indult) A felvételen szépen látni -igen komoly torzítással- a harmadik emelet teljes panorámáját, a tűzfalat, a havas tetőt,a Nap hiányos égi útját...a márciusi 15-i rendkívüli havas időszak nyomait. A fotó feldolgozását, a GIMP 2.6 programmal végeztem el. A felvétel, 2013 március 6 és április 2-a közti időszakot fedi le Film: Bromofort ISO 200 BN0 Budapest irány: Dél
Megjegyzés: A lyukkamera egy 35mm-es filmes dobozból lett kialakítva.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése